Strona główna > Duchowość > Maryja na drodze krzyżowej

Maryja na drodze krzyżowej

icons-theotokos-300x220Jutro – 13.X.’13 – uroczyste zawierzenie świata Niepokalanemu Sercu Maryi  przez papieża Franciszka.

Z tej okazji mam chęć by jakoś ‚publicznie’ uczcić Maryję🙂, poniżej zamieszczam piękny teskt Romana Pieśniarza, to pieśń-dialog Maryi i Jezusa podczas drogi krzyżowej.

Tekst pochodzi z książki „Droga krzyżowa z Ojcami Kośioła„, właśnie ze stacji 4tej.

.

… Jak owca patrząca na swoje jagnię, które odprowadzają do rzeźnika, Maryja szła za nim, przejęta bólem, …
„Dokąd idziesz, moje dziecko? Dlaczego kończysz ten szybki bieg?
Czy są jeszcze jakieś gody w Kanie, czy tam teraz podążasz tak szybko, aby przemienić im wodę w wino?
Czy mogę ci towarzyszyć, moje dziecko, czy też mam na ciebie poczekać?
Powiedz słowo, o Słowo, nie przechodź obok mnie w milczeniu, ….
Chcę wiedzieć, dlaczego moje światło gaśnie …

Pełny tekst poniżej, także jako pdf, kliknij czytaj dalej. 

.
.

Przyjdźcie wszyscy, śpiewajmy temu, który został za nas ukrzyżowany, gdyż Maryja widziała Go na krzyżu i mówiła: „Nawet w męce krzyżowej jesteś moim synem i Bogiem”.

Jak owca patrząca na swoje jagnię, które odprowadzają do rzeźnika,
Maryja szła za nim, przejęta bólem, wraz z innymi kobietami, i krzyczała:

„Dokąd idziesz, moje dziecko? Dlaczego kończysz ten szybki bieg?
Czy są jeszcze jakieś gody w Kanie, czy tam teraz podążasz tak szybko, aby przemienić im wodę w wino?
Czy mogę ci towarzyszyć, moje dziecko, czy też mam na ciebie poczekać?
Powiedz słowo, o Słowo, nie przechodź obok mnie w milczeniu, ty, który zachowałeś mnie w czystości, ty, który jesteś moim synem i moim Bogiem!
Nie spodziewała się, że zobaczę cię w tym stanie, moje dziecko, i nigdy bym nie przypuszczała, że boezbożni wpadną w taki szał, że niesprawiedliwie podniosą na ciebie ręce. Ich dzieci krzyczą jeszcze „Błogosławionyś”, a droga dalej zasłana palmami świadczy o twej wielkości wobec okrzyków tych przestępców.
A dzisiaj, dlaczego spełnia się najgorsze?
Chcę wiedzieć, dlaczego moje światło gaśnie, dlaczego przybijają do krzyża mojego syna i mojego Boga.

Oto krzyki, płacze wywołują w Maryi głęboką boleść, wielki strach. Zwracając się ku niej, Ten, który z niej wyszedł, zwołał:

„Dlaczego płaczesz, matko? Dlaczego dajesz się ponieść wraz z innymi kobietami?
Czyż mam nie cierpieć? Czyż mam nie umrzeć?
Jak zbawiłbym Adama? Jak mam nie zejść do grobu?
Jakżeż zatem przywrócę do życia tych, co są w piekle?
Oczywiście, jak dobrze wiesz, krzyżują mnie niesprawiedliwie: dlaczego płaczesz, matko?
Wołaj raczej: Z własnej woli cierpiał mój Syn i mój Bóg”.

Roman Pieśniarz.

Tekst w pdf.

Fragment pochodzi z ksiązki:
„Droga krzyżowa z Ojcami Kościoła”, Martin Thoris, wydawnictwo Espirit
http://www.esprit.com.pl/85/Droga-krzyzowa-z-Ojcami-Kosciola.html

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Mundabor's Blog

Tradidi quod et accepi: Catholicism without Compromise

Veri Catholici

International Association of Faithful promoting the Eternal Faith

W OBRONIE TRADYCJI I WIARY

Wierzę w jeden, święty, powszechny, apostolski Kościół

Citydesert

Desert Spirituality for the City

Sacerdos Hyacinthus

blog kapłana rzymskokatolickiego

Verbum catholicum

Ku odzyskaniu myślenia katolickiego

Jacek Schmidt

Tylko Prawda jest ciekawa

CATHOLICA

de doctrina & vita Ecclesiæ

From Rome

An International Venue for Catholic Thought

Ku Konfederacji Barskiej

Bo na Chrystusa my poszli werbunek, słudzy Maryi

Wide Awake Family

Our Journey of Fostering, Adopting, and Going

7 dni - prawdziwe wyzwanie to poznać Świat

Kilka moich prywatnych spostrzeżeń i przemyśleń o ekonomii, polityce i społeczeństwie

W Drodze do Nieba Bram

Totus Tuus ego sum, Maria, et omnia mea Tua sunt

Na brzegu Ewangelii

Blog refleksji zbyt osobistych

