Woda Życia z Przybytku

Tradycyjnie już rusza mnie czytanie – wizja Ezechiela o wodzie-potoku wypływającym ze Świątyni Jerozolimskiej (Ez 47,1-12) – z przybytku – czyli z Serca Jezusa.

… a oto wypływała woda spod progu świątyni w kierunku wschodnim  … woda płynęła spod prawej strony świątyni na południe od ołtarza …  … był tam już potok, przez który nie mogłem przejść, gdyż woda była za głęboka, była to woda do pływania … Woda ta płynie …  i rozlewa się w wodach słonych, i wtedy wody jego stają się zdrowe. Wszystkie też istoty żyjące, … , dokądkolwiek potok wpłynie, pozostają przy życiu: … bo dokądkolwiek dotrą te wody, wszystko będzie uzdrowione. A nad brzegami potoku mają rosnąć po obu stronach różnego rodzaju drzewa owocowe, których liście nie więdną, których owoce się nie wyczerpują; każdego miesiąca będą rodzić nowe, ponieważ woda dla nich przychodzi z przybytku. Ich owoce będą służyć za pokarm, a ich liście za lekarstwo. (Ez 47,1-12)

Poszperałem troszkę po biblii, głównie dzięki odnośnikom Biblii Jerozolimskiej, oto wyniki + mała refleksja:
(Updated 29.03.2012)

.

.

W owym dniu wytryśnie źródło, dostępne dla domu Dawida i dla mieszkańców Jeruzalem, na obmycia grzechu i zmazy. (Zah 13,1) … W owym dniu wypłyną z Jerozolimy strumienie wód … (Zah 14,8)

I stanie się owego dnia, że góry moszczem ociekać będą, a pagórki mlekiem opływać
i wszystkie strumienie judzkie napełnią się wodą,
a z domu Pańskiego wypłynie źródło, które nawodni strumień Szittim. (Jl 4,18)

Czasem jak jestem na Eucharystii, to tak sobie myślę – wyobrażam że gdzieś z ołtarza wytryskuje źródło wody żywej, obmywającej grzech, oczyszczającej, wody uzdrawiającej.
Miejscem wytryśnięcia tego strumienia jest Jerozolima, dom Pański – a ja sobie myślę – Kościół Święty = Ciało Jezusa.

I ukazał mi rzekę wody życia,
lśniącą jak kryształ,
wypływającą z tronu Boga i Baranka.
Pomiędzy rynkiem Miasta a rzeką,
po obu brzegach,
drzewo życia, rodzące dwanaście owoców –
wydające swój owoc każdego miesiąca –
a liście drzewa [służą] do leczenia narodów. (Ap 22.1-2)

Jezus odpowiedział jej na to: „O, gdybyś znała dar Boży i [wiedziała], kim jest Ten, kto ci mówi: „Daj Mi się napić” – prosiłabyś Go wówczas, a dałby ci wody żywej” … 
Każdy, kto pije tę wodę, znów będzie pragnął. Kto zaś będzie pił wodę, którą Ja mu dam, nie będzie pragnął na wieki, lecz woda, którą Ja mu dam, stanie się w nim źródłem wody wytryskającej ku życiu wiecznemu. (J 4,10nn)

W ostatnim zaś, najbardziej uroczystym dniu święta, Jezus stojąc zawołał donośnym głosem: „Jeśli ktoś jest spragniony, a wierzy we Mnie – niech przyjdzie do Mnie i pije! Jak rzekło Pismo: Strumienie wody żywej popłyną z jego wnętrza”. A powiedział to o Duchu, którego mieli otrzymać wierzący w Niego; Duch bowiem jeszcze nie był <dany>, ponieważ Jezus nie został jeszcze uwielbiony. (J 7,37-39)

Lecz gdy podeszli do Jezusa i zobaczyli, że już umarł, nie łamali Mu goleni, tylko jeden z żołnierzy włócznią przebił Mu bok i natychmiast wypłynęła krew i woda. Zaświadczył to ten, który widział, a świadectwo jego jest prawdziwe. On wie, że mówi prawdę, abyście i wy wierzyli. (J 19,33-35)

I już na koniec, ta Woda Życia to pewnie też Chrzest, zanurzenie w Duchu Świętym.

Czyż nie wiadomo wam, że my wszyscy, którzyśmy otrzymali

chrzest zanurzający w Chrystusa Jezusa, zostaliśmy zanurzeni w Jego śmierć?
Zatem przez chrzest zanurzający nas w śmierć zostaliśmy razem z Nim pogrzebani po to, abyśmy i my wkroczyli w nowe życie – jak Chrystus powstał z martwych dzięki chwale Ojca.

Jeżeli bowiem przez śmierć, podobną do Jego śmierci, zostaliśmy z Nim złączeni w jedno, to tak samo będziemy z Nim złączeni w jedno przez podobne zmartwychwstanie. (Rz 6,3-5)

Update:

Bo podwójne zło popełnił mój naród:
opuścili Mnie, źródło żywej wody,
żeby wykopać sobie cysterny, cysterny popękane, które nie utrzymują wody. (Jer 2, 13)

Jedna myśl nt. „Woda Życia z Przybytku

Skomentuj

