Strona główna > Duchowość > Letnie Szkoły

Letnie Szkoły

Około 10 czerwca przyjechałem na Ukrainę do Krasiłowa żeby pomagać w letnich szkołach – czyli letnich rekolekcjach Szkoły Życia Chrześcijańskiego i Ewangelizacji.

Na ukrainie letnia szkoła trwa 12 dni, troszkę dłużej niż w Polsce.
Całe lato, od 14 czerwca do końca sierpnia byłem na szkołach, jedna się kończyła i zaczynała się kolejna. Głównie w Krasiłowie, ale też na krótko w Czortkowie, Bilszowcach i w Polsce (tu głównie jako uczestnik).

Jezu-ufam-Tobie-small
Zdjęcie z lwowskiej szkoły która odbywała się w Krasiłowie. Naokoło mnie – lwowianie Smile, z tyłu przemyka brat Andrzej Kinel.

Przez to lato ‘przewinąłem’ się przez całą letnią formację szkoły. Służyłem – mówiłem konferencje na 1 i 3 stopniu, uczestniczyłem w 2 i 5, najmniej zahaczyłem o 4ty stopień, trochę się przysłuchiwałem konferencjom, ale to co na 4tym stopniu jest teraz na Szkole Misyjnej 2th edition.

Więc po tym lecie mam już jako takie pojęcie o materiale formacyjnym Szkoły.

Mówienie konferencji bardzo formuje. Żeby powiedzieć konferencję trza się przygotować, bo i nie zawsze tekst konf. jest jasny i logiczny Smile. A takie przygotowanie się, przynajmniej dla mnie jest bardzo formujące,  wszystko w głowie układa się na właściwe pułeczki, często też coś do mnie trafi osobiście bardzo głęboko.
Części konferencje tu w Krasiłowie nie mieli po polsku, więc czasem materiał do konferencji był taki: to i to weź sobie trochę z Alfy, tu z Floresa, uzupełnij z Blachnickiego … , ups nie mamy polskiego podręcznika do alfy … .

Dobre Łotry – okazuje się że nasz sposób dzielenia się (pierwsza część spotkania) to ‘DZIELENIE SIĘ BIBLIĄ METODĄ SIEDMIU KROKÓW’ – Jest to medytacyjna metoda dla małych grup, wy­wodząca się z koncepcji rodem z Ameryki Południo­wej wynaleziona została w Południowej Afryce (w Lumko) i jest do dziś stosowana w wielu małych wspólnotach na całym świecie.
Hyhy Smile, jednak okazuje się że nasze dzielenie się jest według jakiejś metody Smile i ktoś jeszcze oprócz nas to stosuje.

Szkołe letnie to była zasadnicza zmiana trybu życia. Z jednej strony ‘bezpieczne’ środowisko rekolekcyjne, ‘wśród swoich’ , ustalony grafik dnia, brak ścisłej wspólnoty a więc także brak zgrzytów wspólnotowych.
Ale to nie znaczy że zawsze było cacy –> często gęsto oczywiście było trudno. Pan Bóg mnie ogólnie intensywnie ‘przerabia’ od wewnątrz, dużo dużo się wydarzyło przez te 2,5 miesiąca. Ten ‘rekolekcyjny’ tryb życia jest dalej, bo pomagam teraz na Szkole Misyjnej, ale  o tym za parę dni.

Życie w ciągłym  ‘środowisku rekolekcyjnym’ to ciekawe doświadczenie. Wcześniej w życiu raczej nie omijałem żadnego uwielbienia, żadnych ciekawych rekolekcji, …. .
A gdy jestem ciągle w takich rekolekcjach, to musiałem się nauczyć odpoczywać, rezygnować np. z niektórych uwielbień, spokojnie dawać sobie na luz, dbać o wewnętrzną higienę i równowagę, wypoczynek, odpowiednią ilość snu itd.
Tego lata udało mi się regularnie biegać, ale o tym chyba napiszę w szczegółach oddzielny wpis.

Dużo się nauczyłem (nauczono mnie) o modlitwie o uwolnienie. Parę razy miałem okazję słuchać ‘wewnętrznej’ formacji dla posługujących od Sławka i Wity, troszkę się też modliłem tego lata wstawienniczo, też właśnie o uwolnienie.

ciąg dalszy o letnich szkołach nastąpi, na razie tyle. … +

Kategorie:Duchowość Tags:
  1. Brak komentarzy.
  1. 2011/10/08 o 22:25

Skomentuj

Mundabor's Blog

Tradidi quod et accepi: Catholicism without Compromise

Veri Catholici

International Association of Faithful promoting the Eternal Faith

W OBRONIE TRADYCJI I WIARY

Wierzę w jeden, święty, powszechny, apostolski Kościół

Citydesert

Desert Spirituality for the City

Sacerdos Hyacinthus

blog kapłana rzymskokatolickiego

Verbum catholicum

Ku odzyskaniu myślenia katolickiego

Jacek Schmidt

Tylko Prawda jest ciekawa

CATHOLICA

de doctrina & vita Ecclesiæ

From Rome

An International Venue for Catholic Thought

Ku Konfederacji Barskiej

Bo na Chrystusa my poszli werbunek, słudzy Maryi

Wide Awake Family

Our Journey of Fostering, Adopting, and Going

7 dni - prawdziwe wyzwanie to poznać Świat

Kilka moich prywatnych spostrzeżeń i przemyśleń o ekonomii, polityce i społeczeństwie

W Drodze do Nieba Bram

Totus Tuus ego sum, Maria, et omnia mea Tua sunt

Na brzegu Ewangelii

Blog refleksji zbyt osobistych

